E-ticaret Sitesini Büyütme ve Satış Arttırma Yolları

  • Yazar: Editör
  • Yayınlanma Tarihi: 28 Eylül 2022
  • Okunma Süresi: 4 Dakika 19 Saniye
  • Kategori: Girişimcilik
E-ticaret Sitesini Büyütme ve Satış Arttırma Yolları

Son yıllarda artan e-ticaret hacmi ile birçok girişimci e-ticaret ile satış yapmaya ve şirketini büyütmeye yönelik faaliyetlere yönelmiş durumda. Rekabet ortamının son derece yoğun olduğu bu dönemde kuşkusuz en çok merak edilen konulardan birisi de e-ticaret sitesini büyütmek ve satışların nasıl arttırılacağıdır.

E-ticaret sitesi ile satış yapmak ve büyüyerek ilerlemek dışarıdan kolay gibi görünse de aslında göründüğü gibi değildir. Arka planda dikkat edilmesi gereken çeşitli birçok konu vardır. Bu sebeple satışlarınızı arttırmak için bu konuları dikkate almalısınız.

Özellikle yeni girişimciler e-ticarete başlayarak çok hızlı bir şekilde büyüyeceğini ve işlerin her zaman istediği şekilde gideceği gibi yanlış bir düşünceye sahip. Bu çok yanlış bir düşüncedir. Bu sebeple e-ticarete yeni başlıyorsanız veya başlamayı düşünüyorsanız bu işin zorluğunu göze alarak başladığınızdan emin olun. Aksi halde büyük heveslerle başladığınız bu yolculuk sizin için kederli bir sonla bitebilir.

E-ticaret satışlarını arttırmak için öneriler

Bu önerilerimiz kronolojik olarak verilmiştir ve aynı sırayla uygulandığı taktirde satış oranlarınızı arttırmanız ve sitenizi büyütmeniz daha olasıdır.

1- Ürününüzü ve müşteri kitlenizi belirleyin

Satacağınız ürünün ne olduğunu biliyor olmalı ve bu ürünü alacak müşterileri kitlesini anlamalısınız. Hakim olmadığınız bir ürünü sadece satmaya çalışmak uzun vadede geriye dönük sorunlarla karşılaşmanıza neden olabilir. Ürünlerinizin eksik, bozuk, hatalı vb. olması sebebiyle iade edilebileceğini unutmayın. Sattığınız ürün hakkında soru sorma potansiyeli olan müşterilerinize doğru yanıtlar verebilecek ve müşterilerinizi doğru yönlendirebilecek bilgi birikimine sahip olmanız çok önemlidir. Bu sayede size sadık müşteri kitlesi oluşturabilir, ürününüzü geliştirme ve yeniden pazarlama konusunda uzun vadeli planları daha sağlıklı yapabilirsiniz.

2- Maliyet hesabınızı e-ticarete başlamadan önce planlayın

Çoğu girişimci e-ticarete başlamadan önce herhangi bir gider planlaması yapmadan hızlı bir şekilde site oluşturarak satış yapmaya çalışmaktadır. Böyle bir durumda kar etme amacıyla açtığınız e-ticaret sitesi sizi zarara sokabilir. Bu sebeple ürünü alış fiyatınız, vergi ödemeleriniz, kargo ücretleri, pazaryerlerinde satış yapıyorsanız komisyon giderleri, iade durumlarında oluşacak giderler, yeme-içme, ofis & depo kiranız, personel maliyetleriniz, temin ettiğiniz ürünün bozuk-arızalı çıkması gibi size maliyet oluşturabilecek tüm kalemleri detaylı bir şekilde önceden belirleyin. E-ticaret yol haritanızı da buna göre belirleyin.

3- Güvenli ve mobil uyumlu e-ticaret sitesine sahip olun

Online alışveriş yapmak isteyen potansiyel müşterilerinizin güven problemi olacağını unutmayın. İlk etapta müşterileriniz kredi kartı ve kişisel verilerinin güvende olduğunu bilmek isteyecektir. Bu sebeple sitenizde SSL sertifikası olması zorunluluk haline gelmiştir diyebiliriz.

Gelişen teknoloji ile birlikte akıllı telefon kullanım oranlarının da arttığı gözlemlenmektedir. ETBİS(E-ticaret Bilgi Platformu)'in yayınlamış olduğu 2021 yılı E-ticaret bülteninin verilerine göre vatandaşlarımızın %70'i online alışveriş işlemini mobil uygulamalar üzerinden gerçekleştirmiştir.

Sadece bu verilere dayanarak bile e-ticaret sitenizin mobil uyumlu olması gerektiğini söyleyebiliriz.

4- Ürünleriniz hakkında detaylı bilgi paylaşın

Sitenize eklediğiniz ürünlerin potansiyel müşterileriniz tarafından anlaşılabilir olması önemli husustur. Ürün hakkında yeterli bilgi göremeyen ziyaretçilerinizin sitenizi hemen terk etmesi muhtemeldir. Bu sebeple ziyaretçilerinize ürünleriniz hakkındaki tüm detayları sunun. Çeşitli ürün görselleri kullanmayı ihmal etmeyin. Ürünlerinizin farklı açılardan çekilmiş fotoğrafları potansiyel müşterilerinizin ürünü daha iyi tanımasına ve anlamasına yardımcı olacaktır. Belirsiz ürün fotoğrafları kararsızlık yaratabilir bu da satışları olumsuz etkileyebilmektedir. Ürün hakkında teknik bilgiler, ürünün kullanım amaçları ve özellikleri gibi konuları da muhakkak ürün sayfanızda tanımlayın.

5- Kampanyalar oluşturarak müşterilerinizi cezbedin

Hem e-ticaret'te hem de geleneksel ticarette tartışmasız en çok fark yaratan hususlardan birisi de kampanyalardır. Uygun fiyatlı ürün alma fikri insanları her zaman cezbetmiştir. Bu cezbedicilik de büyük olasılıkla aynı şekilde devam edecektir. Bu nedenle sitenizde mutlaka kampanyalar düzenleyin. Özel günlerde, bayramlarda, kandillerde veya sektörünüzü ilgilendiren günlerde kampanya oluşturmaktan çekinmeyin.

6- Müşterilerinize Farklı Ödeme Yöntemleri Sunun

E-ticaret alışverişlerindeki ödeme kırılımlarının büyük çoğunluğunu kredi kartı ile ödeme yöntemi oluşturmaktadır. Fakat herkes kredi kartı bilgisini internet üzerinde paylaşmak istemeyebilir. Bu sebeple kapıda ödeme, havale gibi  ödeme yöntemlerini de sitenize dahil edin. Cironuzu ve karlılığınızı yükselttikçe kredi kartı ile yapılacak ödemeler için farklı bankalarla anlaşma yapmaktan çekinmeyin. Müşterileriniz kendi bankalarının sunduğu kampanya ve taksit fırsatlarını kaçırmak istemeyeceği durumlarda sitenizdeki farklı banka tercihlerini değerlendirmek isteyebilir.

7- Reklam, reklam, reklam!

E-ticaret veya geleneksel ticaret adına her ne derseniz deyin satışları arttırmaya ve büyümeye en çok yardımcı olan şey yapacağınız reklam çalışmalarıdır. Markanızın bilinirliği, sitenizdeki ziyaretçi sayısı, sitenize ve ürünlerinize ulaşan insan sayısı arttıkça kuşkusuz satışlarınız da bu doğrultuda artacaktır. İnternet reklamları, sosyal medya mecraları ve geleneksel TV&Radyo mecralarında reklam çalışmaları düzenleyin. Reklam çalışmalarınızı bütçenize uygun düzenlemeniz çok önemlidir. Düşük bütçeye sahipseniz yalnızca internet reklamları ve sosyal medya üzerinde reklam çalışmaları yürütebilirsiniz.

Reklam çalışmalarınızda hedef kitlenizi iyi belirlemeli ve buna göre hareket etmelisiniz. Ürününüz ve müşteri kitlenizle alakasız reklam çalışması yapmamalısınız. Aksi halde ziyaretçi sayınız artsa dahi yanlış hedefi çektiğiniz için satış oranınız düşük olabilir.

8- Stoklu çalışmak ve Dropshipping

Stoksuz yapılan satışlarda her ürün başına tedarik masrafı üstlenirsiniz. Bu da sipariş sayısı arttıkça üzerinizdeki maliyet yükünü arttıracaktır. Bu sebeple stoklu çalışmak her zaman daha maliyetli ve daha hızlıdır. Bütçeniz el vermiyorsa başlangıç aşamasında stoksuz çalışmak sizin için daha iyi olabilir. Eğer bütçeniz buna elverişliyse kesinlikle toptan satın alarak stoklu ürün satışı yapmanızı tavsiye ederiz.